MOMSFRI WEEKEND - Spar min. 20% på vores møbler

 

Privatlivspolitik

1. INDLEDNING OG DATAANSVARLIG


I det følgende redegøres for, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger, når du tilgår og anvender vores online-tjenester tilknyttet www.moebelkompagniet.dk


"Møbelkompagniet" / "vi" / "os" er:

Møbel Kompagniet ApS
Langvadbjergvej 5a
Snejbjerg
7400 Herning
Cvr. nr. 37565016
Tlf. 78 72 44 44

Kontakt os via kontaktformularen som du finder her: https://moebelkompagniet.dk/kontakt-kun-deservice-andre-henvendelser


Møbelkompagniet er dataansvarlige for den persondataindsamling og videre behandling af persondata, der foregår i forbindelse med vores tjenester tilknyttet onlineplatformen.


De tjenester, der er knyttet til onlineplatformen er:

  • Webshop
  • Nyhedsmails
  • Kontaktformular


2. TYPEN AF OPLYSNINGER


Når du gør brug af vores tjenester afgiver du personlige oplysninger om dig selv. Oplysnin-gerne det drejer sig om afhænger af tjenesten du bruger.
Ved brug af webshoppen er det navn, e-mailadresse, privatadresse, mobil nr. og købshistorik.
Ved tilmelding til nyhedsmail er det navn og e-mailadresse.
Ved brug af kontaktformularen er det navn, e-mailadresse og mobil nr.

3. ANVENDELSE, FORMÅL OG RETSGRUNDLAG

Personoplysningerne indsamles og anvendes til følgende formål/til at varetage følgende hen-syn:

  • Gennemførelse af ordrer i vores webshop inkl. evt. efterhåndtering i den forbindelse vedr. forsendelse, reklamationer eller returnering.
  • Fremsendelse af nyhedsbreve og markedsføring i øvrigt
  • Administration af og svar på dine henvendelser.
  • Bogføring

Vi henleder for god ordens skyld opmærksomheden på, at vi aldrig gør brug af dine personop-lysninger i forbindelse med markedsføring, uden forinden at have indhentet dit udtrykkelige samtykke, medmindre lovgivningen giver os mulighed for, at anvende oplysningerne markeds-føringsmæssigt uden dit samtykke. Fremsendelse af nyhedsbreve og lignende direkte mar-kedsføring, vil aldrig ske uden at vi har indhentet dit udtrykkelige samtykke.

Vores behandling af persondata sker med hjemmel i en eller flere af følgende bestemmelser, alt afhængigt af, hvad for et af ovenstående formål, der er baggrunden for vores persondata-behandling:

Persondataforordningens artikel 6, 1., litra a / b / f. I det omfang opbevaring af persondata sker som følge af vores forpligtelser efter bogføringsloven sker opbevaringen med hjemmel i per-sondataforordningens artikel 6, 1., litra c.

Vores persondatabehandling baseret på artikel 6, 1. litra f er behandling, der sker i forbindelse med målretning af online indhold til en bred kreds af modtagere i forhold til deres interesser og/eller når vi i øvrigt henvender os til dig blandt en gruppe, uden at der er tale om direkte meddelelser (direct-mail) med markedsføringsmæssigt indhold. De formål vi forfølger i den forbindelse er:

At gøre den visuelle oplevelse relevant for gruppen af modtagere. At markedsføre relevante produkter overfor gruppen af modtagere. Når vi videregiver din mailadresse til Trustpilot mhp., at du modtager en anmodning om an-meldelse af os herpå, er der endvidere tale om, at behandlingen sker med hjemmel i person-dataforordningens artikel 6, 1., litra f. – Formålet vi forfølger i den forbindelse er at opnå omtale idet dette har værdi for os – og dig som kunde.


4. EVENTUELLE MODTAGERE / KATEGORIER AF MODTAGERE


Dine oplysninger videregives til 3 mand som beskrevet i det følgende. Det præciseres at op-lysninger dog kun videregives i det omfang det er nødvendigt for at forfølge et eller flere af de formål/hensyn, der er beskrevet ovenfor under pkt. 3 og aldrig i videre omfang.

Persondata overlades til vores fragtleverandør i det omfang det er nødvendigt for, at varen kan fremsendes til dig.

Betalingskortoplysninger (i forbindelse med køb i webhoppen) oplyses ikke til os men til udby-deren af vores betalingsgateway/betalingsløsning, der forestår gennemførelse af betalingen ved brug af en krypteret løsning, der lever fuldt ud op til sædvanlige sikkerhedsmæssige bran-chestandarder.

Populært sagt kan man sige, at du ”stilles om” til leverandøren af betalingsløsningen i forbin-delse med betalingen. Leverandøren af betalingsløsningen sørger for, at betalingen trækkes fra din bankkonto og overføres til os, uden at vi modtager eller på nogen måde opbevarer dine betalingskortdata.

I forbindelse med udsendelse af nyhedsmails overgives der oplysninger til et eksternt firma, til brug for deres udsendelse af nyhedsmails for os (vores mass mailing leverandør).

I forbindelse med brug af vores kontaktformular og dine henvendeler i øvrigt, håndteres dine henvendelser i et vist omfang af eksterne leverandører. – Leverandøren af vores support/ticket system hjælper os således med at samle henvendelser vedr. kundeservice/support og modta-ger derved persondata indsamlet via vores online-platform. Derudover bruger vi i spidsbelast-ningsperioder et eksternt bureau (der har fuldt kendskab til vore produkter og services) til be-svarelse af kundehenvendelser.

Vores onlineplatform drives af en ekstern leverandør, der samtidig bistår os med udvikling og support på onlineplatformen. Denne eksterne leverandør har, qua de opgaver de løser for os, i et vist omfang adgang til at se personoplysningerne stammende fra dig, men det præciseres, at de ikke må benytte oplysningerne på nogen måde.

Al vores data, herunder også dine persondata, lagres eksternt, idet vi gør brug af en hostet IT-løsning.

I forbindelse med anmodning om anmeldelse på TrustPilot, videregives din mailadresse til TrustPilot.

Leverandøren af vores ERP-system (softwarebaseret system til økonomistyring - køb, salg, afrapportering m.v.) står for den løbende udvikling/opdatering af systemet og som led i disse opgaver vil de være nødt til at have adgang til systemet og derved de personoplysninger, der er lagret i systemet i form af navn, adresse, telefonnummer, mailadresse og købsdata. - Le-verandøren af ERP-systemet må dog på ingen måde anvende oplysningerne og deres be-handling heraf består alene i, at de som en konsekvens af de opgaver de udfører, kan se oplysningerne.

I forbindelse med at ordredata overføres til vores ERP-system, skal der ske en dataintegration mellem webshop-ordren og ERP-systemet. I den sammenhæng gør vi ligeledes brug af en ekstern leverandør til brug for gennemførelse af dataintegrationen. Denne eksterne leverandør har indirekte adgang til persondata fra webshoppen, men det præciseres, at de på ingen måde må benytte disse data.

Vores leverandører af online markedsføring services (CDP system) har adgang til udtræk af mængder af data indsamlet via vores online platform (herunder i et vist omfang oplysningerne afgivet af dig) i det omfang det er nødvendigt for deres arbejde med at øge vores synlighed, målrette eksponering, samt afrapportering vedrørende virkning af online markedsføring i for-hold til antal personer, der har foretaget køb og transaktionsværdi.


5. OVERFØRELSE AF OPLYSNINGER TIL 3. LANDE


Vi overfører ikke data til lande uden for EU, bortset fra i følgende tilfælde:

Ved overførsel af din mailadresse til Trustpilot vil mailadressen i nogle tilfælde blive overført til behandling i USA, idet Trustpilot anvender databehandlere, hvis data er placeret i dette land. Ift. overførsel af data til USA vil vi bestræbe os på anvende EU’ s standardkontraktbestemmel-ser til at sikre et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau.

Ifbm. brug af nyhedsbreve gør vi brug af en mass mailing leverandør baseret i USA. Når vi overfører data til USA søger vi at anvende EU’ s standardkontraktbestemmelser til at sikre et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau.

Det hostingfirma vi anvender er et amerikansk firma, men de hostede data lagres dog i EU (Frankfurt).

I forbindelse med vores online markedsføring gør vi i et vist omfang brug af services udbudt af Google og udbydere af sociale medier, hvorved data i nogle tilfælde kan blive overført til lande udenfor EU, idet google og udbyderne af sociale medier er internationale organisationer, med base i USA. Ift. overførsel af data til USA vil vi bestræbe os på anvende EU’ s standardkon-traktbestemmelser til at sikre et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau.

6. SLETNING

Eftersom bogføringsloven kræver, at vi opbevarer bilagsmateriale i 5 år fra udløbet af det år, hvori du har købt en vare, må du påregne at personoplysninger du har afgivet i forbindelse med køb på webshoppen gemmes af os i 5 år efter udløbet af købsåret.

Oplysninger, der ikke er trykt på fakturaerne – mailadresse og telefonnummer – som lagres i forbindelse med dit køb i webshoppen, lagres som udgangspunkt i 2 år efter salgsgenstandens fremsendelse, således at vi er i stand til at kommunikere med dig pr. mail / telefon, måtte der opstå reklamationer frem til udløbet af købelovens 2 års reklamationsfrist. Er der købt varer med reklamationsret udover de 2 år gemmes oplysningerne naturligvis det længere.

Oplysninger indsamlet til brug for udsendelse af nyhedsbreve og direkte markedsføring i øvrigt, slettes såfremt du framelder dig nyhedsbrevet/frabeder dig den direkte markedsføring.

Oplysninger slettes i øvrigt når vi ikke længere har behov for dem til de formål, der er beskrevet ovenfor under pkt. 3.

7. DINE RETTIGHEDER

Du har til enhver tid ret til på begæring at få indsigt i, hvad vi har registreret af oplysninger om dig.

Du har ret til på begæring at få slettet de oplysninger vi har indsamlet om dig, i det omfang formålet med indsamlingen og opbevaringen af oplysningerne ikke længere er aktuelt og/eller vi i øvrigt i medfør af lovgivningen er forpligtet til at slette oplysningerne.

Du har ret til på begæring at få berigtiget eventuelle urigtige oplysninger om dig, der måtte være registreret hos os.

I det omfang vores behandling af dine persondata er baseret på samtykke (relevant i forbin-delse med direkte markedsføring) har du til enhver tid ret til at tilbagekalde samtykket, med den konsekvens, at vi skal bringe behandlingen af dine persondata baseret på samtykke til ophør.

Du har ret til at få begrænset vores behandling af dine persondata såfremt vores behandling går ud over, hvad der er lovligt m.v. Se i øvrigt nærmere herom i persondataforordningens artikel 18.

Du ret til at klage til Datatilsynet over vores behandling af dine personoplysninger, hvis du mener vi behandler oplysningerne i strid med lovgivningen.

Vores kontaktoplysninger står øverst i disse vilkår.

Datatilsynet har følgende hjemmeside: www.datatilsynet.dk


Cookies

På Moebelkompagniet.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan dette gøres, afhænger af din browser.

 

Kundeservice online åbningstider:

Man-Fre: 10.00 - 20.00

Lørdag: 10.00 - 15.00

Søn- & helligdage: Lukket

 

Showroom åbningstider:

Man-Fre: 10.00 - 20.00

Lørdag: 10.00 - 19.00

Søndag: 10.00 - 19.00

Læs mere om vores showroom her.