MOMSFRI WEEKEND - Spar min. 20% på vores møbler

 

Fortrydelsesret og reklamation

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os online (Køb i showroomet, hvor produktet er set og prøvet er ikke omfattet af fortrydelsesretten)

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@moebelkompagniet.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Du kan forvente 5-7 hverdage før pengene er retur på din konto, fra dagen hvor vi modtaget retur godset. Hvis du returnere en vare der har skader, skal disse kommunikeres til vores kundeservice før returforsendelse, hvis dette ikke er gjort og varen kommer retur med skader, afvises returneringen

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: store vare som sofaer, senge, spiseborde, skriveborde, lænestole, skænke og skabe.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1.000,- inkl. moms.

Ingen fortrydelsesret

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Ligeså tilkøbte serviceydelser, såsom indbæring, montering, bortskaffelse, mm. er ikke omfattet af fortrydelsesretten

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 30 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Industrivej syd 3, 7400 Herning.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Der ydes ikke fortrydelsesret ved B2B handel.

Reklamationsret

Ansvarsfraskrivelse

Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab, som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes købers handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Møbel Kompagniet ApS kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.

Moebelkompagniet.dk forbeholder sig retten til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

Garanti:

Møbel Kompagniet ApS afgiver ikke selvstændig garanti på ordre.

Reklamationsret:

Møbel Kompagniet ApS yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager arrangerer kunden indlevering eller eventuel fragt. Efter Møbel Kompagniet ApS har været varen igennem vil kunden blive underrettet og såfremt reklamationen er berettiget krediterer Møbel Kompagniet ApS for fragt omkostninger (Vurderer Møbel Kompagniet at fragt omkostningerne er urimeligt høje, forbeholder Møbel Kompagniet sig retten at indhente priser fra minimum 3 uafhængige fragtmænd og krediterer kunden et gennemsnit af de 3 tilbud). Reklamationsvare sendes til Møbel Kompagniet ApS lager faciliteter på adressen i bunden af siden.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger. Du som kunde er ansvarlig for varen under returnering og eventuelle skader, som ikke er dokumenteret før forsendelse, vil ikke blive betragtet som en reklamation

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet + Et udskrift af din ordre bekræftelse

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav

Mange møbler har monteret et transportstof i bunden af eksempelvis sofaer, polstrede stole og bænke, senge, mm., et eventuelt brud på dette anses ikke som en reklamation og er derfor ikke omfattet af reklamationsretten. Mange møbler sælges helt uden dette meget tynde stof i bunden

Brug for hjælp? Kontakt os her

 

Kundeservice online åbningstider:

Man-Fre: 10.00 - 20.00

Lørdag: 10.00 - 15.00

Søn- & helligdage: Lukket

 

Showroom åbningstider:

Man-Fre: 10.00 - 20.00

Lørdag: 10.00 - 19.00

Søndag: 10.00 - 19.00

Læs mere om vores showroom her.