Dine varer kan udleveres på flere måder
– Levering med fragtmand: Du modtager en SMS fra os senest dagen før vi kan levere til dig – Skulle det ske at det passer dårligt, og du afkræfter så vil du blive kontaktet på ny.
– Udskudt levering: Hvis du først ønsker din vare leveret senere, så kontakt da kundeservice og aftal nærmere med dem. Vi trækker dog pengene, når varerne står klar på vores lager eller hos vores distributør.
– Pakker op til 30 kg kan oftest sendes med GLS. Alt over 30 kg. bliver leveret med fragtmand.
– Nogle ordrer kan afhentes ved vores lager i Århus i tidsrummet 9-15 fra mandag til torsdag. Det er ikke alle varer, som vi lagerfører selv, så ring gerne til os i forvejen, hvis du gerne vil afhente din ordre hos os. Husk at den først kan afhentes når du modtager en faktura fra os.
Hvad indebærer en Standard levering?
Standardleveringen med fragtmand er som udgangspunkt til kantstenen, men ønskes der hjælp til ind- og opbæring kan dette tilkøbes ved kassen. Ved kassen kan GLS pakkeshop vælges, hvor din vare bliver leveret til nærmeste pakkeshop eller GLS privat levering.
Leveringstid
Du kan se en forventet leveringstid på alle vores varer. Leveringstiden er afhængig af om varen er på lager, enten ved os selv eller vores leverandør. I så fald er leveringstiden 2-12 hverdage for vare på fjernlager og 2-5 hverdage når varen er på vores lager. Nogle varer skal dog først produceres hos producenten, i så fald vil leveringstiden være længere, typisk 4-10 uger.
Du får en SMS med mulige leveringsdage, senest dagen før vi kan levere. Her skal du bekræfte hvilket dag der passer dig bedst. Senest dagen før levering vil du modtage en sms med et 1-3 timers tidsinterval, for hvornår vi regner med at være der.
Tilkøbsydelser
2-mandslevering og indbæring
Har du brug for hjælp til ind- og opbæring, er det muligt at tilkøbe hjælp til dette ved bestilling. Prisen er:
2-mandsindbæring 699,-
Bortskaffelse
Vores fragtmand kan også bortskaffe dine gamle møbler (Kun svarende til den leverede). Dette kan tilvælges ved bestilling. Vær opmærksom på at bortskaffelse kun kan tilkøbes med indbæring. Prisen er 499,-
Bortskaffelsen betinger at møblerne er demonteret, så de kan læsses i chaufførens bil og fjernes uden problemer. Hvis du er i tvivl om, hvor meget demontering er nødvendig, kan du kontakte os her på chatten eller hovednummeret nederst på siden. Hvis ikke møblerne er demonteret ved afhentning, kan chaufføren afvise bortskaffelsen uden kreditering af ydelsen til dig som kunde.
Let montering
Ønsker du at få monteret dit møbel, kan det tilkøbes ved betaling. Der er kun tale om en lettere montering, det betyder at møbler som skabe, vitriner, kommoder, skænke (generelt møbler der tager lang tid om at samle), ikke er muligt at få monteret. Prisen er 499,-
Kontroller dine møbler
VIGTIGT: Gennemgå ALTID emballagen med chaufføren. Skader vil IKKE blive dækket, hvis der ikke er noteret forbehold eller bemærkninger ved modtagelse
Når du har modtaget dine nye møbler, er det vigtigt at du i forbindelse med modtagelse kigger emballagen efter for skader, før emballagen brydes. Er der mærker eller brud på emballagen, skal du først tage billeder af dem og efterfølgende forsigtigt åbne emballagen det pågældende sted, så det er muligt at se om møblerne har taget skade. Er møblerne beskadiget, skal der tages billeder og de skal sendes til Møbel Kompagniet. Er skaderne ikke dokumenteret, har vi ikke mulighed for at vide hvornår de givne skader er sket. Alt dokumentation sendes til vores kundeservice gennem denne reklamationsformular senest 48 timer efter modtagelse.
Tilgængelighed ved levering
For at sikre en hurtig og gnidningsfri ind- og opbæring af dine nye møbler, forventes det, at der er ryddet på adgangsforholdene ved levering, så fragtmanden kan komme til. Vurderer fragtmanden, at det ikke er tilgængeligt, vil varerne blive leveret til hoveddøren eller, efter samtale med Møbel Kompagniet, returneret.
Modtager skal sørge for afdækning af gulve inden levering, for at undgå skader på gulve/tæpper
OBS.
Chaufførerne må af sikkerhedsmæssige hensyn, ikke tage deres sko af under levering af varer. Eventuel afdækning af gulv er kundens eget ansvar og skal være sket, inden chaufførerne ankommer på adressen
Møbelkompagniet kan ikke stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.
Forgæves levering
Er du ikke på adressen i det aftalte leveringstidspunkt og der ikke er blevet givet en fuldmagt til at må stille møblerne, vil fragtmanden tage møblerne med retur og en ny leveringsdato og tidspunkt vil blive koordineret. Passer tidsrummet dig ikke skal kundeservice kontaktes senest kl. 20:00 på 78724444, senest dagen før leveringen finder sted eller leverings sms'en skal besvares senest kl. 08:00 samme dag for levering.
En forgæves levering koster 300 DKK, som tilbageholdes af betalingen hvis ordren ønskes annulleret i stedet for genleveret. Hvis du vælger at få sendt din ordre med GLS, men enten nægter at afhente eller glemmer at afhente varen, så vil der blive opkrævet et gebyr på 49 kroner pr. pakke.
Annulleret ordre
Du kan til enhver tid før levering få din ordre annulleret og betaling ophævet. Hvis din ordre er booket til levering og du ønsker at annullere skal dette senest være meldt til kundeservice på 78724444 dagen før eller besvare leverings sms'en på dagen senest kl. 08:00. Dette skyldes at den er booket til vores transportører. I sådanne tilfælde vil det blive håndteret som en almindelige retursag.
Emballage
Vi anbefaler at du gemmer den originale emballage til du ved, om du vil beholde varen eller en eventuel reklamationssag er afsluttet. I tilfælde af at emballagen er smidt væk vil det være på eget ansvar at få pakket varen forsvarligt ind til returfragt. Forvent at en varen med brugsspor eller skader, både store og små vil have en værdiforringelse i størrelsesordenen 50%.
Ønske om udsat levering
Efter ønske kan vi godt tilbyde at foretage en udsat levering af dine møbler, så vi har dem stående indtil du ønsker dem leveret. Vi trækker dog pengene, når varerne står klar på vores lager eller hos vores distributør.
Skader på indbo
Hvis der opstår skader på indbo ifb. levering, skal det nævnes for chaufføren og herefter dokumenteres med billeder. Hvis det skulle ske at i først bemærker skader efter at chaufføren har forladt adresse, skal det dokumenteres grundigt med billeder og beskrivelse som skal sendes til os via kontaktformularen. Skader på indbo, som ikke er adviseret med chaufføren, skal være viderebragt til Møbelkompagniet inden for 24 timer – Hvis ikke dette overholdes, kan Møbelkompagniet ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader.
Møbelkompagniet kan ikke stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.
Levering til ikke-brofaste øer
Møbelkompagniet.dk leverer ikke til ikke-brofaste øer, dog med undtagelse af Bornholm.
Leveringen til Bornholm, kan overskride den oplyste tid på hjemmesiden, da fragten kan tage ekstra tid. Et fragtgebyr vil blive pålagt ved checkout.
Hvis du bor på en ikke-brofast ø, er du velkommen til at tage fat i os, så kan vi aftale nærmere information omkring levering til havn.
Levering til udlandet
Møbelkompagniet.dk kan desværre ikke levere til udlandet, men du kan arrangere fragt til den nærmeste danske fragtcentral, hvorfra du selv har ansvaret for videre transport.
Fra hjemmesiden moebelkompagniet.de er det muligt at bestille til levering i Tyskland.